Program szachownica

0

witam...tym razem muszę napisać program, który sprawdzi, czy na standardowej szachownicy przy podanym przez użytkownika położeniu piona i hetmana pion jest zagrożony przez hetmana. Musi się to jakoś wyświetlać. ale nie przez graph inc tylko normalnie.

0

program szachownica;

uses crt;

var tab:array[1..8,1..8] of byte;
i,j,a,b:byte;

begin
clrscr;
writeln('podaj pozycje hetmana');
readln(i);
readln(j);
writeln('podaj pozycje piona');
readln(a);
readln(b);

na razie napisalem tylko tyle.....czy moze mi ktos pomoc z napisaniem deklaracji odnosnie tego zbijania??

0

A czy mi ktoś może powiedzieć jak zrobić program konwersacyjny, bo mi się na uniwerku uparli i muszę zrobić, bo mnie wyleją?

Na razie napisałem tyle:

procerdure tform1.formcreate (Sender: Tobject);
begin
odpowiedzi.items.add('Cześć...');
end;

na|razie napisałem tylko tyle....czy może mi ktoś pomóc?

Sorry, ale tu nikt gotowca ci nie poda. Sam musisz pomyśleć. Jak nic nie wymyślisz, to programowanie nie jest dla ciebie.

//edit A tak ogólnie to temat powinien iść do newbie.

0

nie no wiem ze mi nikt gotowca nie da...a programowanie nie jest dla mnie ale musze je zaliczyc w szkole...

0

Spróbuj wygooglać. To jest tak znany przykład pascala, że gdzieś to musi być.

0

Tu masz dwa typowe przypadki bicia:
przykład
Jak łatwo zauważyć:
przypadek 1 - x lub y jest taki sam, wtedy H i P są na jednej linii poziomej/pionowej:

(H.x=P.x) or (H.y=P.y)

przypadek 2 - odległość w x i y H od P jest taka sama:

abs(P.x-H.x)=abs(P.y-H.y)

Jeśli jeden z tych warunków jest spełniony, hetman bije pion.

Jak zawsze metodologia papier+ołówek jest niezastąpiona ;P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1