FSL jest napisanym przeze mnie językiem skryptowym, głównym założeniem jest to aby chodził na Delphi , choć pewnie w przyszłości będzie interpreter kodu dla C++. Aktualna wersja to 0.1, umożliwia:
- pisanie skryptu/programu w stylu:
program <nazwa>;
[Definicje stałych, zmiennych,metod i usesów (jako <Nazwa> in <Ściezka względna>]
begin
[Kod]
end. - skoro mamy sekcje usesów to można pisac moduły jako:
unit <nazwa>;
interface
[Definicje stałych,zmiennych, i usesów, ale bez ścieżek (ścieżki bierze z programu),deklaracje metod]
implementation
[Definicje stałych,zmiennych,definicje metod]
end. - są na razie 3 typy zmiennych: string,integer,bolean
- metody to funkcje i procedury, parametry można modyfikować modyfikatorami "var","out","const"
- można wywoływać metody rekurencyjnie
- metody można przeładować
- 3 type pętli: for to/downto do, while do, repeat until
- if z else[opcjonalnym]
- wbudowane metody do pisania po ekranie i odczytu danych
- przez kropkę można odwołując się do danych z inny modułów jeśli w aktualnym taka dana już jest np. a :=5; unit1.a := 6+8;
- 24 operatory, porównania, arytmetyczne, bitowe, kilka nowych jako: rol,ror,nand,nor,imp
- składnia podobna w 95% do Delphi.
Link: http://fp.unit1.pl/wp-content/uploads/2008/12/FSL01.rar
Polecam przeczytanie readme aby poznać co ma być oraz przeglądnięcie przykładów (uruchamiać z konsoli lepiej niż przez nasuwanie myszką nad exe), uruchamia się interpreter podając jako parametr plik dpr. Przykłady nie maja jakiejś pożytecznej funkcji, ich założeniem jest pokazanie jakie konstrukcje działają (break,continue,exit,zagnieżdżanie pętli, rekurencje itp.), dopiero przy wersji 0.2 FSL rozwinie skrzydła.
Napisane w Delphi, działa na Windowsie, ale planowane jest aby szło na Lazarusie i Linuksie, no i może nie kompilator do kodu pośredniego, ale interpreter do c++.
Małe "uwaga"- w FSL-u nie używa się overload do przeładowania funkcji, przeładowani jest gratis.
Zachęcam do testowania