Jak wykorzystać sekwencje ucieczki (ang. escape sequences) w programie kompilowanym pod Win32, np. Dev-C++?

Konsole linux'owe i tym podobne obsługują bez problemów sekwencje ucieczki takie jak np. "ESC [2J", co oznacza czyszczenie ekranu konsoli. Aby wykorzytać to w programie w C(++), należy wykonać

printf("\x01b[2J");

Oficjalnie wiadomo, że w Windows XP konsola cmd.exe nie obsługuje sekwencji ucieczki. Obsługuje je natomiast konsola (a w zasadzie emulacja konsoli) command.com po dodaniu do pliku config.nt linii

device=%SystemRoot%\system32\ansi.sys

Moim celem jest napisanie programu w C(++), który wykorzystywałby te sekwencje do stworzenia pseudograficznego interfejsu użytkownika. Jednak skompilowanie i uruchomienie programu o następującej treści

#include <stdio.h>

int main(int argc,char** argv)
{
printf("\x01b[2J");
return 0;
}

daje pożądany efekt tylko wówczas, gdy jest on skompilowany jakimś starym czysto DOS-owym kompilatorem takim jak Borland C++ v 3.1. Gdy natomiast kompiluję go na przykład za pomocą Dev-C++, czyli kompilatorem zgodnym z Win32, wówczas konsola command.com nie interpretuje sekwencji ucieczki, tylko po prostu je drukuje na ekranie.

Mi zależy właśnie, żeby wykorzystać sekwencje ucieczki w programie kompilowanym takim kompilatorem jak Dev-C++. Jak to zrobić?

PS. Nie mogę wykorzystywać Windows API.