[c++ builder] taki problem z Imagem

0

Witam

Programuje w Delphi ale musze zrobic cos w C++ Builder, i mam dosc dziwny (dla mnie) problem. Otoz mam na formie image, nazwa Image1, deklaruje sobie funkcje ktora mi tego image ladnie pomaluje. Generuje metode FormCreate i w niej wywoluje ta funkcje do malowania image. W funkcji do malowania image nie mam dostepu do tego image, o co chodzi ? Daje pryciety kod:

void rysujPlansze();

//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner) : TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)
{
    rysujPlansze();

}
//---------------------------------------------------------------------------
void rysujPlansze()
{
    Image1->width = 0; // <<<=== tu wywala blad, ze nie wie co to Image1
}

Co ciekawe nie ma tam dostepu np do Labela i pewnie do niczego.

Jesli to jest prymitywny problem to sorry za zasmiecanie ale nie mam pojecia o co chodzi  [sciana] 
0

nie pisałem nigdy w BCB, ale będzie coś na kształt
form1->Image1->width

0

to raczej nie to, ale juz sobie poradzilem, popatrzylem na zordla przykladow i jakos wyszlo, inna sprawa czy jest jakas kombinacja klawiszy do generowania funkcji tak jak to jest w Delphi Ctrl+Shift+C ?

0

a wiec.......

z karty Additional wybiez TImage i umieść na formatce
na stepnie z karty Dialogs OpenPictureDialog

nastepnie

//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)
{
AnsiString s1;
if(OpenPictureDialog1->Execute())
{
s1=OpenPictureDialog1->FileName;
Image1->Picture->LoadFromFile(s1);
}
}
//---------------------------------------------------------------------------

I powinno ci ladowac przynajmniej tak by to trzeba było zrobić, lecz to nie jedyne rozwiazanie

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1