Jak dostac sie do pamieci karty graficznej??

0

Od niedawna programuje w C i troche w c++, ale nigdzie nie moge znaleŹĆ artykulu jak dostac sie do pamieci trybu tekstowego jak jest ona zbudowana (czy to jest jakas tablica , struktura czy cos takiego??) i jesli bym mial jej adres to jak jej uzywac?? I jeszcze tak przy okazji jakie sa polecenia do kopiowania z pamieci do pamieci?? (w Pascalu mialem polecenie move itd.) Czekam [browar]

0

NVIDIA GeForce4 MX440:
a0000 - affff pamięć trybu graficznego VGA
b0000 - b7fff ?
b8000 - bffff pamięc trybu tekstowego VGA
e4000000 - e4ffffff ?
d0000000 - d7ffffff ?
d8000000 - d807ffff ?
c0000 - cfbff ?
e5000000 - e501ffff ?

Nie wiem, gdzie są informacje o zawartości pozostałycgh zakresów.

Te pamięci to tablice 1d.

Do kopiowania tablic polecam funkcję memcpy(), lub własny odpowiednik.

0

Nie chcesz sie dostac do pamieci karty graficznej, tylko pamieci obrazu ;)

Pamiec obrazu (tekst) znajduje sie pod adresem 0xB800 (lub 0xB000 dla karty monochromatycznej). W buforze pamieci obrazu, wszystkie dane ulozone sa liniowo. Kazdy znak w buforze ma wielkosc 2 bajtow. Pierwszy bajt to kod ASCII znaku, a nastepny to atrybut znaku (kolor znaku/tla). Dla monochromatycznego obrazu sa to inne atrybuty. Najczesciej konsola jest wielkosci 80/25 wiec wielkosc danych na ktorych bedziesz operowal to ok 4KB. Aby sie dostac do jakiegos znaku uzyj takiej funkcji: charact = y160+x2, attr = y160+x2+1. No a kopiowanie to oczywiscie memcpy, lub cos wlasnego.
Na googlach najdziesz wiecej informacji.

0

Wielkie dzieki za odpowiedz.
I niech masa będzie z wami :-)

0

W Windows98 to taki numer może jeszcze przejdzie, ale w nowszych już nie. Bezpośredni dostęp do pamięci nie należącej do procesu będzie powodował błędy. Od tego jest Windows i jego API, żeby nie dobierać się bezpośrednio do sprzętu, tylko z pomocą Windowsa. Odczyt znaków z konsoli jest kilka postów wyżej, do zapisu też są funkcje. To jeśli chodzi o tryb tekstowy, bo do graficznego jest DirectX albo OpenGL ;)

0

I tu sie mylisz! Windows XP emuluje DOS'a i można korzystać z pamięci obrazu, a przynajmniej z punktu widzenia programu wyglada to jakbyś używał pamięci obrazu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1