Mortal Kombat...jak to rozwiązać??

0

Poszukuje rozwiązania pewnego problemu... .Chcę ujarzmić klawiaturę. Chodzi o takie sterowanie żądanym obiektem na ekranie ,które umożliwia wywołanie funkcji za pomocą kombinacji tzw. strzałek lub innych klawiszy. Nie chodzi mi o kombinacje typu: ALT+ [sth] ale o kombinacje klawisz'a'+'s'. Przy czym standardowo klawisz a samodzielnie uruchamia jakąś inną procedurę a klawisz 's' również samodzielnie uruchamia inną procedurę. Przy naciśnięciu klawisz 'a' i póżniej 's' uruchamia się procedura np:"as" a po puszczeniu 's' program ponownie uruchamia procedure wywoływaną przez'a'. Np: Gdy poruszasz się po ekranie postacią do przodu potem na ukos ,a następnie znów do przodu. Takie rozwiązanie może być w postaci wstawki asemblerowej(bo w samym C nie wiem czy da się to rozw.)... proszę o pomoc... wyjaśnienie rozwiązania... kontakt [email protected]

0

Chwilowo mam zanik jasnosci myslanie ale z tego zrozumiałem to msusiasz sobie napisac jakas funkcje ktora nic nie robi tylko zabiera ułamek sekundy i do tego dodac obsluge klawiszy
if a czekaj chwile
if a and s rob to
if a rob to
if s czekaj chwile
if a and s rob to
if s rob to

0

Klawiatury w systemach PC (w przeciwienstwie do kochanego C64 ;( na ktorym z takim problemem sie meczylem) wysylaja do komputera 2 kody klawiszy. 1 klawisza puszczonego, 2 klawisza wcisnietego. Oznaczmy sobie zdarzenia:
Up - puszczony
Down - wcisniety

Jezeli Up zwroci kod 'a', a Down nic nie zwroci, to wynikiem jest 'a'
Analobicznie dla 's'
Jezeli natomiast Up da 'a', natomiast Down 's' lub odwrotnie, to znaczy, ze wcisnieta zostala kombinacja klawiszy 'as' (lub odwrotnie).

Teraz juz jest tylko kwestia odczytania tych klawiszy. To zalezy juz od systemu operacyjnego i jezyka.

0

Jeżeli program robisz w WindowsAPI, możesz sprawdzać stan danego klawisza przy pomocy funkcji GetKeyState, gdzie bodajże wyższy bit to właśnie stan klawisza (dyrektywa HIBYTE z WinAPI)....

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1