Witam, ostatnio na potrzeby gry zamarzyła mi się rakieta samonaprowadzająca.
Pomysł jest taki, że statek, wystrzeliwuje rakietę (załóżmy wbrew prawom fizyki, że prędkość statku nie jest dodawana do prędkości rakiety), która porusza się z pewną prędkością początkową o wektorze zwrócony "przed" statek.
Na mapie znajduje się przeciwnik. Znamy jego pozycje oraz wektor prędkości w danym momencie.
Cały bajer ma polegać na tym, że ta wystrzelona rakieta ma tak dobierać kierunek przyspieszenia, by ostatecznie mieć możliwość trafienia w przeciwnika.
Jednym słowem potrzebuję napisać funkcje, która mogła by robić za system antyrakietowy w Pentagonie :)
Szukałem trochę w internecie, ale zazwyczaj mówi się o programie w którym patrząc na aktualnie wykonywany ruch przeciwnika program przewiduje jak wystrzelić pocisk:
http://gamedev.stackexchange.com/questions/28481/how-to-lead-a-moving-target-from-a-moving-shooter
lub coś podobnego, ja natomiast najpierw strzelam, a dopiero potem rakieta staram się trafić.
- Posiada ktoś może jakieś pomocne materiały, kody, artykuły z programowania/matematyki?
- Oceniacie, że jest to w miarę sensownie wykonalne?
Dodam tylko, że pisze to w SFMLu, ale podejrzewam, że nie ma to żadnego znaczenia.
PS. Jeśli moderator uzna, że temat warto przenieś w inne miejsce, to nie będę miał pretensji :)