Parę pytań o pisaniu na Android'a.

0

Witam, otóż mam do was parę pytać.

  1. Znam podstawy C++ i właśnie zacząłem naukę obiektowego C++ i czy pisanie aplikacji/gier na Androida w tym właśnie języku będzie możliwe? Pytam się, ponieważ czytałem że pisanie w tym języku na Androida jest ciężkie lub jest niemożliwe(podobno pisanie w Javie jest łatwiejsze).
  2. Czy jak mam zamiar pisać aplikacje na Androida (2D)(C++), to jaki program polecacie typu: Android Studio? + Czy mogę pisać aplikacje 3D w Android Studio czy potrzebuję jakiegoś silnika graficznego?
  3. Czy pisanie aplikacji na Androida będzie lepszym pomysłem jak zrobię to w programie Unity 3D? Oczywiście jak nauczyłbym się języka C# lub JavaScript.
    Czekam na wasze zdanie.
0

Bosz, googel gryzie?

  1. https://developer.android.com/ndk/index.html
  2. Polecam ci Vima. Chyba jest plugin do AS z C++.
  3. Twój wybór.
0

http://doc.qt.io/qt-5/android-support.html

napisanie mi hello world i wyświetlenie na telefonie zajęło mi godzinę wraz z konfiguracją środowiska

1
xKeiR napisał(a):

Witam, otóż mam do was parę pytać.

  1. Znam podstawy C++ i właśnie zacząłem naukę obiektowego C++

To nadal za mało, by programować z tak skomplikowanymi framework'ami jakie są potrzebne do twoich planów i to bez względu na to, czy to będzie android czy cokolwiek innego.

xKeiR napisał(a):

i czy pisanie aplikacji/gier na Androida w tym właśnie języku będzie możliwe?

Tak, większość jest pisana w C++ albo w Java lub C#

xKeiR napisał(a):

Pytam się, ponieważ czytałem że pisanie w tym języku na Androida jest ciężkie lub jest niemożliwe(podobno pisanie w Javie jest łatwiejsze).

Tak, pisanie w Java jest łatwiejsze, szczególnie dla początkujących.

xKeiR napisał(a):
  1. Czy jak mam zamiar pisać aplikacje na Androida (2D)(C++), to jaki program polecacie typu: Android Studio? + Czy mogę pisać aplikacje 3D w Android Studio czy potrzebuję jakiegoś silnika graficznego?

Jak już pisałem za wcześnie dla ciebie. W ogólności Android studio wystarcza

xKeiR napisał(a):
  1. Czy pisanie aplikacji na Androida będzie lepszym pomysłem jak zrobię to w programie Unity 3D? Oczywiście jak nauczyłbym się języka C# lub JavaScript.
    Czekam na wasze zdanie.

Będzie łatwiej niż w Java, ale nadal masz za mało umiejętności by poznawać tak zaawansowane biblioteki jak Unity.

Ogólnie moja rada, zanim zaczniesz coś poważniejszego, to popisz dużo małych programików, żeby zapał nie wygasł w wyniku irytacji, że czegoś nie działa jak oczekujesz (z braku wiedzy i umiejętności).
Dopóki nie nauczysz się posługiwać debuggerem, nie napiszesz kilku aplikacji konsolowych nie masz co zabierać się za trudniejsze rzeczy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1