przerabiam po kolei zadania z kuźni i mimo, że serwis pada i nikt już się nim nie zajmuje, to postanowiłem, że przerobię go całego. próbuję przebrnąć przez zadanie dotyczące zastosowania typów zmiennych. niestety, cała teoria odnośnie enum na stronie ogranicza się do treści zadania:
------START
Dane są typy wyliczeniowe:
enum figury
{
dziewiatka = 9,
dzisiatka,
walet,
dama,
krol,
as
};
enum kolory
{
pik = 40,
trefl = 60,
caro = 80,
kier = 100
};
Napisz program, który za pomocą polecenia cin pobierze od użytkownika dwie liczby całkowite oddzielone spacją, np. "11 60". Program za pomocą polecenia cout wyświetli opis karty, jaka zakodowana jest w podanych liczbach. Przykładowo dla danych wejściowych "11 60" program wyświetli: "walet trefl". Jeżeli użytkownik poda pierwszą liczbę spoza zakresu 9..14 lub drugą inną niż 40, 60, 80 lub 100, program wyświetli komunikat: "niepoprawna wartosc".
KONIEC----------
http://www.kuzniaprogramistow.pl/node/17de/17
poszperałem w internecie i znalazłem kilka stron odnośnie słowa kluczowego enum, oraz przeczytałem poświęcony mu fragment w "od zera do gier kodera" mimo to i tak nie rozumiem do końca celowości stosowania tego rozwiązania, a jak rozwiązać to zadanie, to już w ogóle nie mam pojęcia.
powyższy kod po prostu zdefiniował listę stałych, do których przypisane są określone wartości, ale jak to się ma do napisania tego programu? przecież mogę napisać go nie korzystając w ogóle z powyższego kodu.
rozwalają mnie rosnące wykładniczo skróty myślowe stosowane w poradniku. brak jakiegokolwiek kontaktu z twórcami serwisu tylko potęguje wqrwa.
jestem kompletnie zielony w temacie, więc proszę o proste wyjaśnienie. zakładam, że program mam napisać na podstawie wiedzy zdobytej w kursie, a do tej pory wspomniano tylko o pętlach, if-ach i switch-u. nic więcej.
z miejsca pozdrawiam ciuli z kuźni programistów. pomysł fajny, tylko szkoda, że zapał słomiany i strona przez to dogorywa.