Z racji, że jest to mój pierwszy post na tym forum to chciałem powitać wszystkich, którzy tutaj wejdą z chęcią pomocy. Z góry dziękuję :)
Jestem bardzo początkującym programistą mimo woli ale jak tak los chciał to fajnie by było się czegoś nauczyć. Dlatego do rzeczy:

W ramach zajęć, na których posługujemy się systemem QNX 4.25, mam do zrealizowania następujące punkty:

  1. Zrealizować program, który utworzy 10 procesów potomnych, o różnych priorytetach. Każdy z procesów powinien realizować obliczenia bez używania żadnych funkcji blokujących (operacji wejścia/wyjścia, operacji na plikach, czasomierzy itp.).
  2. Określić zależność czasu wykonania procesu od jego priorytetu.
  3. Zrealizować program, który utworzy n procesów potomnych, o różnych priorytetach i algorytmach szeregowania. Każdy z procesów powinien realizować obliczenia bez używania żadnych funkcji blokujących (operacji wejścia/wyjścia, operacji na plikach, czasomierzy itp.).
  4. Określić zależność czasu wykonania procesu od jego priorytetu i algorytmu szeregowania.

W instrukcji do ćwiczenia miałem przybliżone działanie funkcji fork(), setprio(), getprio(), sched_setscheduler(), sched_getscheduler() oraz strategie szeregowania FIFO, Karuzelowe, Adaptacyjne.

W ramach moich prób zaznajomienia się z tworzeniem procesów oraz nadawniem im określonych priorytetów napisałem program, który dobrze mi wszystko obrazował:

#include <sys/types.h>
#include <unistd.h>
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

main()
{
  int pp,i,a,b,c,prio;

  for (i=1;i<5;i++)
  {
    pp=fork();
  
    if (pp==-1)
    {
      printf("Nie mozna utworzyc procesu\n");
    }

    if (pp==0)
    {
	  srand(getpid());
	  prio=setprio(getpid(),rand()%19+11);
	  printf("To jest %d dziecko: %d bo PID z forka: %d\n",i,getpid(),pp);
	  a=(rand()%51);
	  b=(rand()%51);
	  c=a+b;
      printf("Dziecko %i liczy: %d + %d = %d\n",i,a,b,c);
	  printf("Dziecko %i ma priorytet: %d\n",i,getprio(getpid()));
	  return 0;
    }
 
    if (pp!=0 & pp!=-1)