Cześć.
Mam jak na razie taki kod:
#include <GL/glut.h>
void Display()
{
glClearColor(0,0,0,0);
glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT );
glColor3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
glBegin(GL_QUADS);
glVertex2f(0,0);
glVertex2f(0.2,0);
glVertex2f(0.2,0.2);
glVertex2f(0,0.2);
glEnd();
glFlush();
glutSwapBuffers();
}
void Reshape( int width, int height )
{
Display();
}
int main( int argc, char * argv[] )
{
glutInit( & argc, argv );
glutInitDisplayMode( GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB );
glutInitWindowSize( 800, 450 );
glutCreateWindow("H3h3");
glutDisplayFunc( Display );
glutReshapeFunc( Reshape );
glutMainLoop();
return 0;
}
Okej i moje pytania:
- Czy da się jakoś zmienić to:
glVertex2f(0,0);
glVertex2f(0.2,0);
glVertex2f(0.2,0.2);
glVertex2f(0,0.2);
żeby móc tu wpisać x i y czyli np. glVertex2f(241,214);
- Jeśli chcę zrobić więcej kwadratów to czy w pętli wykonuję:
glBegin(GL_QUADS);
glVertex2f(0,0);
glVertex2f(0.2,0);
glVertex2f(0.2,0.2);
glVertex2f(0,0.2);
glEnd();
czy może jakoś inaczej to ma wyglądać w oGL?
- Jak ustawić jako "tło" (?kolor) takiego kwadratu z pliku .png (np. zrobię plik 32x32 .png i z jego chcę ustawić jako "teksturę" tego kwadratu)
Z góry dzięki za odpowiedzi!