clrscr() w c DevC++

0

Witam.
Pisałem znajomemu aplikacje w c, palindrom. Pisałem to w C++ Builder 2010.
Użyłem clrscr(); w Buildierze działa wszystko bez zarzutu, ale dowiedziałem się, że na uczelni używają Dev-C++ wiec dla pewności chciałem skompilować pod tą aplikacją i jak się okazało nie rozpoznaje clrscr(); uzyłem zamiast tego system("cls") ale nie spełnia roli, aplikacja się zawiesza... Jak to obejść, pobieranie dodatkowych paczek do Dev-C++ conio.h2 nie wchodzi w grę.

0

winapi i obsługa konsoli.

0

Masz dwa wyjścia:

  1. Przepisz program do Turbo Pascal'a (na uczelni na pewno mają).
  2. http://cboard.cprogramming.com/c-programming/122590-alternative-system-cls.html - przedostatni post, może akurat tego Ci potrzeba.

A co do DevC++, to zawsze może powiedzieć prowadzącemu, że robił projekt w innym środowisku. Mi jakoś jak robiłem projekty korzystając z Linuksowych narzędzi zawsze przyjmowali bez rzucania tekstem w stylu "przynieś mi ten projekt zrobiony w Visual Studio" ;) Jakoś tak się bali Linuksiarzy, bo Windziarzowi jednemu kazał facet przerabiać z Visual Studio 2010 na VS2005 :D

0

Najprawdopodobniej można wyczyścić ekran pewną sztuczką, dodatkowo korzystając z fcji gotoxy(...); zdefiniowanej w windows.h
Przedstaw kod.

0
#include <windows.h>

void cls()
{
   COORD coordScreen = {0,0};
   DWORD cCharsWritten;
   CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO csbi;
   DWORD dwConSize;
   HANDLE hConsole = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
   GetConsoleScreenBufferInfo(hConsole, &csbi);
   dwConSize = csbi.dwSize.X*csbi.dwSize.Y;
   FillConsoleOutputCharacter(hConsole,(TCHAR)' ',dwConSize,coordScreen,&cCharsWritten);
   GetConsoleScreenBufferInfo(hConsole,&csbi);
   FillConsoleOutputAttribute(hConsole,csbi.wAttributes,dwConSize,coordScreen,&cCharsWritten);
   SetConsoleCursorPosition(hConsole,coordScreen);
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1