[SFML] Wyświetlanie zmiennej

0

Witam, uczę się właśnie SFML i mam problem z wyświetlaniem zmiennych o ile w allegro można było można to zrobić tak jak w C:

("%d ", zmienna);

To tu nie wiem. Wszystkie sugestie mile widziane.

0

zawsze możesz po prostu nie ukrywać konsoli (w opcjach projektu ustawic typ: console application i wyswietlac po prostu w konsoli. jesli chodzi Ci o wyswietlanie menu itp lub jakis tekstow waznych w grze, to wydaje mi sie ze w allegro trzeba zrobic swoją własną czcionkę i zaimplementowac jej wypisywanie na ekran

0

No tak ale my tu mówimy o SFML, a nie o allegro, w grach punkty są wyświetlane na ekranie a nie w konsoli. znalazłem to: http://www.codeguru.com/forum/showthread.php?s=&threadid=231056 ale nie za bardzo mi to pomogło.

0

Jakieś pomysły ?

0

Ale na jakiej zasadzie chcesz to wyświetlić?

0

normalnie metodami SFML'a (tam są metody bo prawie wszystko działa na klasach). na forum.warsztat.gd znalazłem takie coś:

string intToStr(int n)
{
     string tmp, ret;
     if(n < 0) {
          ret = "-";
          n = -n;
     }
     do {
          tmp += n % 10 + 48;
          n -= n % 10;
     }
     while(n /= 10);
     for(int i = tmp.size(); i >= 0; i--)
          ret += tmp[i];
     return ret;
}

Tylko nie wiem jak tego użyć.
Mam też takie coś:

std::ostringstream buffer;
buffer << "tekst " << zmienna;
top.SetText(buffer.str());

Lub:

sf::String top("Kółko i Krzyżyk", font_main, 16);
top.SetPosition(8, 10);
top.SetColor(Color(22, 0 ,121));
top.SetSize(35);
[...]
char tmp[64];
sprintf(tmp, "Klocki %d", 7);
top.SetText(tmp);

co o tym myślicie ?

0

Ale chodzi mi czy chcesz żeby wyświetliło na ekranie jako normalny zwykły text za pomocą czcionki?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1