borland c++ builder 6 glut wspolpraca

0

witam wszystkich.
wiem ze na forum byl temat jak zmusic do wspolpracy bcb6 i opengl ale byl to bardzo stary watek wiec zakladam nowy.

chcialem pobawic sie openglem w bcb6 ale niestety mi to nie wychodzi.

udalo mi sie juz doprowadzic (przynajmniej tak mi sie wydaje :P ) sprawe do konca ( dzieki http://artemis.wszib.edu.pl/~rgorecki/grafika/doc/konfig.html ) jednak przy kompilacji wywala mi blad:

[C++ Error] glut.h(146): E2337 Only one of a set of overloaded functions can be "C"

program ktory chce uruchomic:

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
#include <windows.h>              // musi by?, nie mo?na u?y? <stdio.h> zamiast tego
#define GLUT_DISABLE_ATEXIT_HACK  // musi by? u?yte przed includowaniem "glut.h"
#include <gl/glut.h>
#include <gl/glu.h>
#include <gl/gl.h>

void init(void) {
     glClearColor (0, 0, 0, 0);                     // kolor RGBA t?a, domy?lny czarny
}

void renderScene(void) {
	glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); // czyszczenie bufor?w
	glBegin(GL_TRIANGLES);                              // rysowanie tr?jk?t?w - tu 1
	    glColor3f(1,0,0); glVertex3f(-0.5,-0.5,0.0);
	    glColor3f(0,1,0); glVertex3f(0.5,0.0,0.0);
	    glColor3f(0,0,1); glVertex3f(0.0,0.5,0.0);
	glEnd();
	glFinish();
	glutSwapBuffers();                                  // prze??czenie bufor?w koloru
}

int main(int argc, char **argv) {
	glutInit(&argc, argv);                                     // inicjuje GLUT, musi by? pierwsza
	glutInitDisplayMode(GLUT_DEPTH | GLUT_DOUBLE | GLUT_RGBA); // tryb pracy
	glutInitWindowPosition(100,100);                           // pozycja okana na ekranie
	glutInitWindowSize(320,320);                               // rozmiar okna
	glutCreateWindow("GLUT w Dev-CPP");                        // tworzy okno
	init();
    glutDisplayFunc(renderScene);     // Funkcja zwrotna renderScene do odrysowywania okna
	glutMainLoop();                   // Obs?uga zdarze?
}

sciagnalem 2 wersje glut.h z netu ale caly czas wywala to samo...

new project robie w nastepujacy sposob: new->console wizard z:

  • wlaczonym vcl
  • wylaczone console wizard
  • jezyk c++
    (pisze wszystko co mi przychodzi do glowy zebyscie wiedzieli jak najwiecej o moim problemie)

jak wykomentuje czesc glut.h to pozniej pojawia sie problem

[Linker Fatal Error] Fatal: Unable to open file 'OPENGL32.LIB'

robie project->add to project: opengl32.lib z c://program files/borland/cbuilder6/lib/psdk/opengl32.lib ale nadal pokazuje ten blad

0
#pragma hdrstop
//#define GLUT_DISABLE_ATEXIT_HACK  // musi by? u?yte przed includowaniem "glut.h"
#include <gl/glut.h>
#include <gl/glu.h>
#include <gl/gl.h>

void init(void) {
     glClearColor (0, 0, 0, 0);                     // kolor RGBA t?a, domy?lny czarny
}

void renderScene(void) {
        glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); // czyszczenie bufor?w
        glBegin(GL_TRIANGLES);                              // rysowanie tr?jk?t?w - tu 1
            glColor3f(1,0,0); glVertex3f(-0.5,-0.5,0.0);
            glColor3f(0,1,0); glVertex3f(0.5,0.0,0.0);
            glColor3f(0,0,1); glVertex3f(0.0,0.5,0.0);
        glEnd();
        glFinish();
        glutSwapBuffers();                                  // prze??czenie bufor?w koloru
}

int main(int argc, char **argv) {
        glutInit(&argc, argv);                                     // inicjuje GLUT, musi by? pierwsza
        glutInitDisplayMode(GLUT_DEPTH | GLUT_DOUBLE | GLUT_RGBA); // tryb pracy
        glutInitWindowPosition(100,100);                           // pozycja okana na ekranie
        glutInitWindowSize(320,320);                               // rozmiar okna
        glutCreateWindow("GLUT w Dev-CPP");                        // tworzy okno
        init();
    glutDisplayFunc(renderScene);     // Funkcja zwrotna renderScene do odrysowywania okna
        glutMainLoop();                   // Obs?uga zdarze?
}

Borland C++ Builder 6:
Typ projektu Console Wizard -[ opcje] Bez VCL , język C++ , Multi Threaded - Tak ,
Console Application - Tak
Do kompilacji wymagane są Glu32.lib , Glut32.lib , opengl32.lib , winmm.lib .
Oraz plik glut.h w katalogu Include /GL
Program po kompilacji do uruchomienia wymaga obecności biblioteki dynamicznej glut32.dll.
Działa ...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1