A nad czym tu myslec , czy te informacje są ukryte w Win Help SDK lub Win32 Reference , MSDN
Tu->msdn2.microsoft.com
The WM_COPYDATA message is sent when an application passes data to another application.
WM_COPYDATA
wParam = (WPARAM) (HWND) hwnd; // handle of sending window
lParam = (LPARAM) (PCOPYDATASTRUCT) pcds; // pointer to structure with data
Parameters
hwnd
Identifies the window passing the data.
pcds
Points to a COPYDATASTRUCT structure that contains the data to be passed.
Return Values
If the receiving application processes this message, it should return TRUE; otherwise, it should return FALSE.
Remarks
An application must use the SendMessage function to send this message, not the
The COPYDATASTRUCT structure contains data to be passed to another application by the WM_COPYDATA message.
typedef struct tagCOPYDATASTRUCT { // cds
DWORD dwData ;
DWORD cbData;
PVOID lpData;
} COPYDATASTRUCT;
Z aplikacji nadawczej wysyłasz :
SendMessage(hwnd_okno_odbierające,WM_COPYDATA,(WPARAM)hwnd_nadawca,(LPARAM)&cds);
&cds to adres struktury COPYDATASTRUCT .
do dwData wrzusasz dowolną wartośc .
do cbData rozmiar przesyłanych danych.
do lpData wskaźnik do danych które przesyłasz .
Po stronie aplikacji odbierającej , musisz obsłużyć odbierany komunikat WM_COPYDATA.
Gdy aplikacja go odbierze , w parametrze wParam będzie hwnd nadawcy ,
w lParam wskażnik do "wysłanej" struktury COPYDATASTRUCT zawierającej wysłane dane .