problem z inicjalizacja OpenGl'a

0

Jest to moj pierwszy post na forum, wiec witam wszystkich ;]
Chce nauczyc sie OpenGl'a, i od razu napotykam klopoty. Kiedy chce skapilowac program

#include <iostream.h>
#include <stdlib.h>
#include<GL\glu.h>
#include<GL\gl.h>
#inlcude<GL\glaux.h>

int main()
{
glClearColor(0.0, 0.0, 0.0, 0.0);
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
glColor3f(1.0, 1.0, 1.0);
glOrtho(-1.0, 1.0, -1.0, 1.0, -1.0, 1.0);
glBegin(GL_POLYGON);
glVertex2f(-0.5, -0.5);
glVertex2f(-0.5, 0.5);
glVertex2f(0.5, 0.5);
glVertex2f(0.5, -0.5);
glEnd();
glFlush();

  system("PAUSE");
  return 0;

}

"Wyskakuje" mi wiele (ok 30) bledow, wiekszosc typu "syntax error before void" w pliku "gl.h".
Biblioteki
Pewnie to nie jest przyczyna problemu, ale czy tryb opengl trzeba jakoz zainicjalizowac?
Probowalem kapilowac pod devc++4.xx i visual studio 2005, wszedzie compile error.
wersja mojego gl.h to 0004.

pozdrawiam, Marek

0

opengl chyba trzeba inicjalizowac(w devcpp masz chyba projekt opengl jakis szkielet sproboj tamto skompilwoa), dodales biblioteki do linkera?

  • o prosze, nawet tu cos jest ;] : http:*4programmers.net/C/FAQ/Inicjalizacja_trybu(OpenGL)
0

zajrzyj na NeHe or here

0

Dzieki za odpowiedzi.
W dev'ie zrobilem zrobilem sobie projekto OpenGl i sie dalo kapilowac. Jednak na kursie NeHe i na stronie gamedev.net jest przykladowy kod zrodlowy, ktory nalezy skapilowac pod VC. No wiec kapiluje, i wyskakuja mi takie bledy:

error C2440: '=' : cannot convert from 'const char [7]' to 'LPCWSTR'
Types pointed to are unrelated; conversion requires reinterpret_cast, C-style cast or function-style cast

error C2664: 'CreateWindowExW' : cannot convert parameter 2 from 'const char [7]' to 'LPCWSTR'
Types pointed to are unrelated; conversion requires reinterpret_cast, C-style cast or function-style cast

warning C4244: 'return' : conversion from 'LRESULT' to 'LONG', possible loss of data

kod jaki kapilawalem znajduje sie pod adresem: http://www.gamedev.net/reference/articles/article540.asp

Dlaczego to nie dziala?

Pozdrawiam, Marek

0

na stronie nehe jest tez kod dla devcpp o ile dobrze pamietam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1