Jest to moj pierwszy post na forum, wiec witam wszystkich ;]
Chce nauczyc sie OpenGl'a, i od razu napotykam klopoty. Kiedy chce skapilowac program
#include <iostream.h>
#include <stdlib.h>
#include<GL\glu.h>
#include<GL\gl.h>
#inlcude<GL\glaux.h>
int main()
{
glClearColor(0.0, 0.0, 0.0, 0.0);
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
glColor3f(1.0, 1.0, 1.0);
glOrtho(-1.0, 1.0, -1.0, 1.0, -1.0, 1.0);
glBegin(GL_POLYGON);
glVertex2f(-0.5, -0.5);
glVertex2f(-0.5, 0.5);
glVertex2f(0.5, 0.5);
glVertex2f(0.5, -0.5);
glEnd();
glFlush();
system("PAUSE");
return 0;
}
"Wyskakuje" mi wiele (ok 30) bledow, wiekszosc typu "syntax error before void" w pliku "gl.h".
Biblioteki
Pewnie to nie jest przyczyna problemu, ale czy tryb opengl trzeba jakoz zainicjalizowac?
Probowalem kapilowac pod devc++4.xx i visual studio 2005, wszedzie compile error.
wersja mojego gl.h to 0004.
pozdrawiam, Marek