Windows Application Szyfr Cezara

0

Czesć mam problem, nie jestem programista ale muszę zrobic projekt na zaliczenie a konkretniej szyfr cezara. Mam napisaną aplikacje w Console Application ale próbuję zrobić (przerobic) w Windows Form.

W 1 formatce mam 3 botton (do szyfrowania, odszyfrowywania i koniec), Label w którym mam informacje o wpisaniu tekstu i TextBox,w którym chce wpisać teks do zaszyfrowania. Chciałabym zeby w 2 formatce wyskoczył tekst po zaszyfrowaniu (kliknięciu w botttom zaszyfruj) natomiast w 3 odszyfrowany tekst. I własnie w tym problem bo nie umiem połączyć tych formatek oraz nie wiem w którym miejscu należy wpisać kod, który bedzie mi szyfrował i odszyfrowywał tekst za pomocą tego Szyfru Cezara.

Pomoże mi ktoś? Jeśli trzeba będzie, wszystko postaram sie wytłumaczyć w sposób bardziej jasny.

0

Po co Ci trzy formy? Możesz to zrobić w jednej, co najwyżej jakieś wyskakujące MessageBoxy dodać.

nie wiem w którym miejscu należy wpisać kod,

A co do tego to nie wiem na co ty liczysz, proponuje przejrzeć jakiś tutorial.

0

Napisz na PW lub w ogłoszenia drobne w celu napisania programu.
"botton" - xd

0

Jak masz algorytm to już pikuś. Dwa razy kliknij na button od szyfrowania. Visual Studio utworzy Ci funkcję obsługi zdarzenia. Pobierz z odpowiedniego text boxa tekst:

void button1_click(object sender, EventArgs e)
{
    string text = textBox1.Text;
    string encrypted = this.Encrypt(text); //twój algorytm szyfrowania
    textBox2.Text = encrypted;
}

I wszystko. Zakładam, że masz button1 jako przycisk szyfrowania, w textBox1 tekst jawny i w textBox2 tekst zaszyfrowany. Robiąc analogicznie z odszyfrowaniem sobie poradzisz.

0

Ja ostatnio w komercyjnej aplikacji postanowiłem zaszyfrować hasła w bazie szyfrem cezara. Znając życie, to podczas wycieku danych nikt by nie wpadł na to, że użyłem akurat takiego szyfrowania. Prosty w implementacji i skuteczny.

0