Optymalizacja ładowanych przestrzeni nazw

0

Witam

Mam pytanie czy z punktu widzenia "obciążenia" programu, czy systemu na którym uruchamiany jest ten program, jest jakaś różnica jeżeli używane w programie przestrzenie nazw podefiniuje w taki sposób:

Przypadek 1):

 
using System;
using Model.DanePodstawowe;

namespace DataAccess
{ 
    public interface IDanePodstawoweDataContext : IDisposable
    {
        System.Data.Linq.ITable<Pracownik> Pracownicy();
        void ExecuteCommand(string command, params object[] parameters);
        void SubmitChanges();
    }
}

albo tak:

Przypadek 2):

using System;
using System.Data.Linq;
using Model.DanePodstawowe;

namespace DataAccess
{ 
    public interface IDanePodstawoweDataContext : IDisposable
    {
        ITable<Pracownik> Pracownicy();
        void ExecuteCommand(string command, params object[] parameters);
        void SubmitChanges();
    }
}
 

Czy pierwszy sposób jest lżejszy dla systemu, pamięci czy czegoś tam jeszcze w porównaniu do sposobu drugiego?

1

Using jest używany tylko przy kompilacji, także nie ma to żadnego znaczenia.

1

oba kody wygenerują ci identyczny plik wynikowy.
na poziomie CIL nie istnieje using. to tylko cukier składniowy języka C#.

0

Czy nieużywany using wpływa jakoś na program? Czy jest on pomijany?

1

Może bardzo negatywnie wpływać na poprawność i czytelność kodu kodu, minimalnie na czas builda, co do czasu wykonania kolega @Azarien powiedział że generuje się identyczny kod wynikowy więc nie ma wpływu.
Poprawność i czytelność wychodzi w przypadku gdy masz identycznie/podobnie nazywające się klasy w różnych namespace'ach często o podobnych albo identycznych zestawach metod.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1