Witam!
Tak jak w temacie piszę sobie program w C#, stworzyłem kilka klass opisujących figury i w klasie głównej chce odwołać się do metod zawartych w klasach zewnętrznych i obliczyć poszczególne pola i obwody figur.
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace klasy_i_metody
{
class Kwadrat // klasa kwadrat
{
Kwadrat kwadrat = new Kwadrat();
Kwadrat() // konstruktor
{
this.kwadrat = kwadrat;
}
~Kwadrat() // destruktor
{
}
public double pole(double bok) // metoda na obliczanie pola figury
{
double wartosc;
wartosc = (bok * bok);
return wartosc;
}
public double obwod(double bok) // metoda na obliczanie obwodu figury
{
double wartosc;
wartosc = 4 * bok;
return wartosc;
}
}
class Prostokat // klasa prostokat
{
Prostokat prostokat = new Prostokat();
Prostokat() // konstruktor
{
this.prostokat = prostokat;
}
~Prostokat() // destruktor
{
}
public double pole(double bok1, double bok2) // metoda na obliczanie pola figury
{
double wartosc;
wartosc = (bok1 * bok2);
return wartosc;
}
public double obwod(double bok1, double bok2) // metoda na obliczanie obwodu figury
{
double wartosc;
wartosc = 2 * bok1 + 2 * bok2;
return wartosc;
}
}
class Kolo // klasa kolo
{
Kolo kolo = new Kolo();
Kolo() // konstruktor
{
this.kolo = kolo;
}
~Kolo() // destruktor
{
}
public double pole(double promien) // metoda na obliczanie pola figury
{
const double PI = 3.14;
double wartosc;
wartosc = (PI*promien*promien);
return wartosc;
}
public double obwod(double promien) // metoda na obliczanie obwodu figury
{
const double PI = 3.14;
double wartosc;
wartosc = (2*PI*promien);
return wartosc;
}
}
class Trojkat // klasa trójkat
{
Trojkat trojkat = new Trojkat();
Trojkat() // konstruktor
{
this.trojkat = trojkat;
}
~Trojkat() // destruktor
{
}
public double pole(double bok1, double wysokosc) // metoda na obliczanie pola figury
{
double wartosc;
wartosc = (bok1 * wysokosc) / 2;
return wartosc;
}
public double obwod(double bok1, double bok2, double bok3) // metoda na obliczanie obwodu figury
{
double wartosc;
wartosc = (bok1 + bok2 + bok3);
return wartosc;
}
}
class Trapez // klasa trapez
{
Trapez trapez = new Trapez();
Trapez() // konstruktor
{
this.trapez = trapez;
}
~Trapez() // destruktor
{
}
public double pole(double bok1, double bok2, double wysokosc) // metoda na obliczanie pola figury
{
double wartosc;
wartosc = ((bok1 + bok2) * wysokosc) / 2;
return wartosc;
}
public double obwod(double bok1, double bok2, double bok3, double bok4) // metoda na obliczanie obwodu figury
{
double wartosc;
wartosc = (bok1 + bok2 + bok3 + bok4);
return wartosc;
}
}
class Romb // klasa romb
{
Romb romb = new Romb();
Romb() // konstruktor
{
this.romb = romb;
}
~Romb() // destruktor
{
}
public double pole(double bok, double wysokosc) // metoda na obliczanie pola figury
{
double wartosc;
wartosc = bok * wysokosc;
return wartosc;
}
public double obwod(double bok) // metoda na obliczanie obwodu figury
{
double wartosc;
wartosc = (4 * bok);
return wartosc;
}
}
class Rownoleglobok // klasa rownoleglobok
{
Rownoleglobok rownoleglobok = new Rownoleglobok();
Rownoleglobok() // konstruktor
{
this.rownoleglobok = rownoleglobok;
}
~Rownoleglobok() // destruktor
{
}
public double pole(double bok, double wysokosc) // metoda na obliczanie pola figury
{
double wartosc;
wartosc = (bok * wysokosc);
return wartosc;
}
public double obwod(double bok1, double bok2) // metoda na obliczanie obwodu figury
{
double wartosc;
wartosc = (2 * bok1 + 2 * bok2);
return wartosc;
}
}
}
class MainClass
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("Obliczamy pola i obwody figur!");
Console.WriteLine(" ");
System.Console.ReadLine();
}
}
Chciałem w MainClass stworzyc sobie obiekt np
Kwadrat k = new Kwadrat();
ale pisze ,że nie ma takiej przestrzeni nazw o nazwie kwadrat xd
"Error 8 The type or namespace name 'Kwadrat' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) C:\Users\Odyn\Desktop\C#\klasy i metody\klasy i metody\Program.cs 239"
Proszę o pomoc:)
Pozdrawiam