C# Niestandardowa Grafika

0

Witam,

<font size="1">Na wstępie chcę zaznaczyć że nie chodzi mi o rozwiązania w stylu
http://4programmers.net/Forum/405419?h=grafika#id405419
Powyższe metody nie oddają tego co chciałbym uzyskać.</span>

Mój problem jest następujący szukam sposobu na wygenerowanie grafiki w starym stylu (C,Pascal,VGA) z pomocą C#. Tak pewnie w innym języku (C++ można jakoś łatwiej).

A mianowicie chciałbym wypluć okno konsolowe (FullScreen coś ala DOS Mode :) ). I na nim w zależności od potrzeb zapalać lub gasić piksele w żądanych kolorkach (chyba 256 colors najlepiej). Może być z wstawkami ASM lub przez jakiś kontroler urządzenia (Czy DirectX ma jakieś funkcje do obsługi?).

Na moje nieszczęście później ma to posłużyć dla potrzeb laboratoriów Grafiki gdzie będziemy analizować algorytmy rysowania różnych "prymitywów". Przy czym chciałbym uniknąć ponownej przesiadki na jakiś emulator DOSa i C lub TP.

Z góry dziękuję
Pozdrawiam

0

No dobra, ale w czym problem? Skoro tamte metody (generowanie obrazka piksel po pikselu, czyli ba, właściwie jak tworzone są wszystkie) ciebie nie interesują to jaki jest twój problem? Klasa Graphics nie wystarcza? Full screen to najprościej okienko na cały ekran i rysowanie po nim tych "pikseli" odpowiedniej wielkości. Pewnie, że można użyć DirectX, ale to trochę na wyrost.

0

Ale dlaczego nie chcesz zrobić tego okienkowo, na formie? Przecież tak samo da się narysować wszystko co chcesz.

0

Z klasy graphics mogę co najwyżej wykorzystać FillRectangle a to mnie nie interesuje chociażby z powodu wydajności. Poza tym nie wiem czy zauważyłeś :-P nie chce okienka tylko console co najwyżej.

0
dark_astray napisał(a)

Ale dlaczego nie chcesz zrobić tego okienkowo, na formie? Przecież tak samo da się narysować wszystko co chcesz.

Nie wiem co dokładnie będę robił na tym labie... a wykładowca na chwilę obecną sprecyzował tylko dwie rzeczy:

  1. Mamy zapalać piksele z wykorzystaniem jakichś odwołań do karty (coś przy tym mętnie o OpenGL wspominał)
  2. Ma to być jakaś wydajna metoda bo potem będziemy efektywności algorytmów które on przedstawi badać.
0

A konsola to nie okienko? poza tym co ma konsola do rysowania figur?

Jeżeli szukasz wydajności to poczytaj to: http://codeguru.pl/frmThread.aspx?id=490512

Ewentualnie jeżeli potrzebujesz czegoś naprawdę szybkiego (i tak GDI i metody przedstawione na codeguru ci starczą) to OpenGL i DirectX, więc w takim razie polecam google i słówko "tutorial", chociażby na początek.

0

no to DirectX, jeżeli chodzi tylko o samo zapalanie pixeli to nawet klasy DirectDraw wystarczą, nie musisz w 3d wchodzić.

0

Ok Dzięki. Trochę mnie to nakierowało w moich poszukiwaniach.

0

w DirectDraw możesz włączyć tryb wyłączności, FullscreenExclusive cały ekran. Z tym że już z kontrolkami miałbyś problem x), samemu jakoś implementować. Chyba że włączał byś rendering tylko na rozkaz, a reszta programu odbywałą by się bez DD. Ale... wszystko jest do zrobienia.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1