[C#] Problem z grą Pong

0

Witam. Postanowiłem sobie napisać prostego, dobrego Ponga. Nie mniej jednak pojawił się problem. Chodzi o poruszanie paletką. Nie wiem czemu ale gdy uruchomię grę paletka ładnie się poruszą, tak jak chcę (ruch myszką). Ale gdy kursor znajduje sie na paletce (tj. obiekt PictureBox) to wtedy pojawia się coś co można nazwać "klasycznym lagiem". Proszę uruchomcie program i najpierw poruszajcie myszką po planszy, a potem skierujcie kursor na paletkę i spróbujcie wykonać ruch. Kod definiujący zdarzenie MouseMove umieszczam poniżej oraz inne sposoby których próbowałem :

  1. Sposób:
if (paletka.Left <= panel1.Width - paletka.Width)
         {
           paletka.Left = e.X;
         }
         
         else
         {
            paletka.Left = 0;
         }

2.Sposób:

if ((e.X >= 50) && (e.X <= (panel1.Width - 50)) 
         {
            paletka.Left = e.X - 50;
         }

Link do programu:

http://file4u.pl/download/681400/WindowsApplication1.exe

0

To nie lag… po prostu , gdy najedziesz na paletkę oprogramowane zdarzenie już nie występuje. Następnie, gdy przesuniesz kursor w bok poza PictureBox zdarzenie znowu wystąpi i kursor z powrotem znajdzie się w obrębie kontrolki PictureBox . Należy by jeszcze oprogramować zdarzenie z najechaniem na PictureBox albo zrobić tak by na niej wystąpiło tez tamto zdarzenie. Mam nadzieje ze rozumiesz co mam na myśli.

Pozdrawiam.

0

tak, rozumiem. To ma sens. Dzięki za pomoc. Ale nie mam kompletnie pomysły jak mógłbym to zapisać w kodzie... Może jakaś mała podpowiedź ? z góry dzięki

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1