Witam
Mam za zadanie zaprojektować bazę danych dla firmy kurierskiej (dystrybucja przesyłek). Aktualnie jestem na tym etapie:
Jednak coś mi nie pasuje i nie mam pojęcia czy jest zgodne z topologią gwiazdy. Parę rzeczy, które planuje zmienić, prosiłbym bardzo o pomoc w ocenie proponowanych przeze mnie zmian jak i podsuwanie nowych.
Zamiast aktualnego wyglądu tabeli DATA, myślę na zmianą na:
DATA
sdata_id
datee DATE,
quarter NUMBER
rozdzielenie tabeli KLIENT na dwie, jedna przechowywała by klientów prywatnych, druga zaś przedsiębiorstwa oraz scalenie ich z tabelą KLIENT_INFO, czyli powstały by:
KLIENT_INDYWIDUALNY
ki_id
adres_id
imie
nazwisko
pesel
numer_telefonu
email
oraz
INNY_KLIENT
ik_id
adres_id
nazwa
regon
numer_telefonu
fax
email
stworzenie kolumny ADRESAT, która przechowywała by odbiorców, bo przecież nie każdy odbiorca jest klientem, aktualnie wymyśliłem coś takiego
ADRESAT
adresat_id
adres_id
imie
nazwisko
numer_telefonu
zlikwidowanie tabeli PRZESYLKA_INFO, a kolejno rozszerzenie tabeli PRZESYLKA:
PRZESYLKA
przesylka_id
typ_przesylki_id
numer
koszt
ubezpieczenie
rozmiar
waga
zawartosc
Tak więc co sądzicie o moich propozycjach zmiany? A może macie inne propozycje?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam :)
P.S. Baza oczywiście ma zaimplementowana na Oraclu.