Witam,
przygotowalem baze w ktorej umieszczone zostana dane uczestnikow pewnej imprezy. Kierowalem sie zasada modularnosci, wiec ostatecznie wyszlo mniej wiecej tak:
tabela uczestnika:
id, imie, nazwisko, funkcja, wiek, dane_kontaktowe_id, zakwaterowanie_id
tabela dane_kontaktowe:
id, adres_id, telefon_email_id
tabela zakwaterowanie:
id, hotel_id, od_kiedy, do_kiedy
tabela adres:
ulica, numer_budynku, numer_mieszkania, kod_pocztowy, miejscowosc, kraj_id
itd. i jeszcze drugie tyle..
Jako ze nie jestem tak doswiadczony w projektowaniu baz, nie jestem przekonany czy taki rozklad ma sens i czy stosuje sie cos takiego w praktyce, czy moze wystarczy po prostu w jednej tabeli zamieszczac
dane indywidualne uczestnika (t.j. imie, nazwisko, caly adres, telefon, zakwaterowanie itd.) a tylko dane ktore moga byc przypisane rowniez innym uczestnikom czyli np. kraj, miejscowosc, hotel dolaczac do tabeli za pomoca id'kow?
Wszystko fajnie wygladalo na poczatku, pozniej troszke schodow mialem z tworzeniem zapytan, ale udalo sie, a teraz dodaje opcje edycji tych danych i widze, ze kupe zamieszania z nimi jest.. Czy ktorys z doswiadczonych tutaj kolegow moglby cos zasugerowac i moze z wlasnego doswiadczenia stwierdzic jaki model danych jest korzystniejszy. Bede wdzieczny za wszelkie uwagi.