Jaka baza na poczatek sql czy oracle a moze inna?

0

czesc nie wiele wiem na temat baz danych dlatego kieruje do was nastepujace pytanie
aktualnie znam bardzo dobrze C++ (pracuje na MS VS2008), i nie najgorzej html
za kilka dni planuje sie zaczac uczyc ASP.net juz nawet mam dosc obszerna i polecana ksiazke, mowie za kilka dni bo do tego czasu chce opanowac C# pojdzie mi z tym raczej bardzo szybko ze wzgledu na znajomosc C++ a ponoc do nauki asp.net jest on bardzo przydatny
wiec mam pytanie do ludzi ktorzy znaja sie swietnie najlepiej na roznych rodzajach baz danych czego warto sie nauczyc jesli chodzi o bazy? jestem laikiem jesli chodzi o te sprawy wiec prosze o wyrozumialosc a wiec SQL czy oracle czy jeszcze inna? szukalem juz co nie co na ten temat ale chcial bym uslyszec wypowiedz osoby ktora sie zna na tym slyszalem ze oracle jest zdecydowanie szybsza od sql jednak podobno utrzymanie jest kosztowniejsze czy mogl by mi ktos przedstawic dokladniejsze szczegoly? dodam ze chcial bym w przyszlosci wykozystywac baze do bardzo naprawde bardzo obszernego portalu na ktory mam juz pomysl a wiec zalezy mi na predkosci oraz bym mogl wykozystywac ja w roznych jezykach programowania chociazby takich jak powyzej ale oczywiscie nie tylko
Od razu mowie ze nie jest mi straszna skomplikowana skladnia czy duzy posiom trudnosci ale jesli jedna baza jest trudniejsza od drugiej warto zebyscie i to napisali
z gory dziekuje i pozdrawiam serdecznie :)

0

Oracle jest bazą SQL, zatem jeżeli ktoś mówi, że Oracle to nie SQL to jest głupi.

Oracle na początek, jak nie znasz SQL, to nie najlepszy wybór. Jest duży, skomplikowany, bardzo zagmatwany i najprawdopodobniej nie będziesz wstanie wyciągnąć z niego 5% jego możliwości.
Osobiście na początek polecam Postresa. Otwarty, szybki i wydajny silnik z dużym wsparciem ze strony community. Możesz też używać MySQL (NK na tym śmiga) by pouczyć się co i jak.

No i na koniec zdefiniuj duży portal.

0

A stać cię na Oracle? :)