Kopenent

0

Nadal nikt nie chce mi pomoc??? chodzie o kod zrodlowy ktory dekompresjuje jpeg na bmp ale bez wykorzystanie z zadnych kompenentow lub bibliotek .. bardzo prosze o pomoc :(((--Jestem studentem informatyki i chcialbym zapytac jesli macie panowie jakies kod żrodłowy jakies metody kompresji jpeg na bmp ,,bardzo prosze o odpowiedz.
dziekuje bardzo z gory

0

nie wiem czy o to chodzi... znalazlem w jakims faq...

Najprostszym sposobem wykonania tego zadania jest wykorzystanie modułu JPEG dostarczanego począwszy od wersji 3.x pakietu Delphi. Wystarczy bowiem utworzyć obiekt typu TJEPGImage, przyporządkować mu obraz przechowywany w dowolnym obiekcie TBitmap, by na końcu zapisać jego wartość do pliku JPG posługując się standardową funkcją SaveToFile. W tym celu po pierwsze potrzebujemy zadeklarować odpowiedni moduł: uses JPEG; a po drugie wybrać interesującą nas metodę konwersji...

Konwersja BMP na JPEG

Poniższa procedura przedstawia sposób konwersji z formatu BMP na JPEG w przypadku, gdy znamy jedynie nazwę pliku. Wtedy to musimy najpierw stworzyć obiekt typu TBitmap, do którego następnie wczytujemy nasz plik. W drugim kroku tworzymy obiekt typu TJPEGImage i próbujemy przyporządkować mu zawartość poprzednio utworzonego obiektu z bitmapą. O ile nie wystąpi żaden bład, zapisujemy plik JPG i zwalniamy oba obiekty.

var
RysunekJPEG : TJPEGImage;
RysunekBMP : TBitmap;

begin
RysunekBMP:=TBitmap.Create;
try
RysunekBMP.LoadFromFile('NazwaPliku.BMP');
RysunekJPEG:=TJPEGImage.Create;
try
RysunekJPEG.Assign(RysunekBMP);
RysunekJPEG.SaveToFile('NazwaPliku.JPEG');
finally
RysunekJPEG.Free;
finally
RysunekBMP.Free;
end;

Czasem zdarza się jednak, że bitmapę przechowujemy w postaci innego obiektu (np. TImage). Wtedy to wystarczy jedynie utworzyć nowy obiekt typu TJPEGImage, przyporządkować mu tę właściowość naszego obiektu z rysunkiem, która posiada typ TBitmap (np. TImage.Picture.Bitmap) i na koniec zapisać obiekt JPEG.

Konwersja JPEG na BMP