Witam, jestem w trakcie pisania programu wyświetlającego sceny 3D wygenerowane na przykład z 3dmaxa w postaci plików .brp. Koncept jest taki, żeby zrobić to bez użycia bibliotek do grafiki 3d, a więc rzutowanie perspektywiczne, rysowanie trójkątów i całe sterowanie kamerą chcę napisać sam. Na koniec dopiszę też pewnie raytracer, ale póki co chcę to mieć choć trochę działające (wyświetlanie "gołych" trójkątów - tylko tych widocznych rzecz jasna (weryfikacja wektorów normalnych)).
Chciałem, żeby nawigacja kamerką odbywała się tak jak np. w google earth: jako interfejs drop'n'drag. Scroll ma oddalać i przybliżać scenę, a "łapanie" myszką ma obkręcać sceną na wszystkie strony. Opcję pochylania (w earth: ruszanie myszki z naciśniętym scrollem) sobie podaruję.
Mamy tutaj 3 zdarzenia:
1 - Scroll up
2 - Scroll down
3 - Mouse dragged
Jak to napisać z punktu widzenia grafiki 3D? Proszę bez kodu - najlepiej normalnymi słowami, jeśli jest tu ktoś, kto zna się na grafice, ewentualnie polecenie jakiejś dobrej książki - też najlepiej pisanej normalnymi słowami (nie konkretny język prog.).
Dzięki